Personalo valdymo profesija tampa vis labiau populiaresnė. Ne veltui. Pastarųjų metų iššūkiai ir besikeičianti darbo rinka įpareigoja organizacijas keistis, o jų vadovus tapti profesionalais darbe su žmonėmis. Ir būtent čia personalo valdymo specialistai, kaip integratoriai, turi neaprėpiamas galimybes klestėti, o tuo pačiu kurti didžiulę vertę tiek žmonėms, tiek organizacijoms. Dažnai gauname klausimų, o kaip čia patekti? Ką daryti, jei visai neturiu patirties? Kokių kompetencijų reikia ir kokius veiksmus turiu atlikti?
Kaip tapti HR profesionalu?
5 žingsniai, kurie padės greičiau tapti stipriu žmonių žmogumi arba HR profesionalu.
1. Savęs pažinimas, savo norų ir lūkesčių trokštamai veiklai suvokimas.
Tai yra pirmasis žingsnis siekiant įsitvirtinti bet kokioje srityje. Žinoma, galime bandyti, kol atsitiktinai atrasime (tai irgi nėra blogas kelias), bet galima turėti sklandų perėjimą atlikus namų darbus. Šiame etape padės įvairūs asmenybės vertinimo testai, savirefleksijos klausimai, koučingo sesijos su specialistais, asmeninės SWOT ir savo praeities veiklų bei pasiekimų analizė.
Jūsų tikslas – aiškus žinojimas:
– kur esate stiprus,
– kokios patirties ir žinių jau turite ir kaip jas galite pritaikyti naujoje srityje,
– kokios veiklos norite,
– kur yra Jūsų silpnosios vietos ir ką su tuo norite daryti (stiprinti, ar koncentruotis į tai, kur esu stiprus).
2. Gilesnis srities pažinimas.
Kartais tai, ką matome išorėje, nebūtinai yra tas pats, apie ką yra viena ar kita trokštama profesija. Tas pats su personalo valdymu. Išorėje matome žmones apsuptus žmonių, bendravimą, kultūros formavimą, begalę mokymų ir dinamiką, kurios įvairovė skatina žavėtis. Bet tam, kad taptum geru HR profesionalu, turi būti sistemiškas ir nuoseklus formuojant procesus, gebėti suprasti skaičių kalbą, mokėti būti nepopuliarus įgyvendinant pokyčius, išdrįsti kontra-argumentuoti aukšto lygio vadovams.
Taigi ieškokite žmonių, kurie: tai jau dirba ir turi patirties, klauskite jų apie tai, kas sunkiausia ir su kokiais iššūkiais susiduria. Taip pat pasakokite jiems, kaip įsivaizduojate šį darbą ir domėkitės, kiek jūsų įsivaizdavimas atsilieka nuo realios situacijos. Ieškokite galimybių padirbėti šalia profesionalų atlikdami praktiką ar kažkokias konkrečias užduotis.
3. Veiksmai
Jei matote, kad tikrai vis dar norite, galite ir turite ryžto mokytis ir augti – imkitės veiksmų.
Savarankiškai, ar kartu su mentoriumi pasirenkite ugdymo planą sau:
– kokią literatūrą skaitysite,
– kokius kursus klausysite,
– kaip taikysite savo žinias praktikoje,
– kaip stebėsite savo augimo progresą,
– kada imsitės konkrečių veiksmų ieškodami naujo darbo ar keisdami karjerą.
Nesvarbu nuo ko pradėsite ir kokį augimo planą pasirengsite, svarbiausia – konkretūs veiksmai, terminai ir Jūsų disciplina visa tai įgyvendinant. Nes visada bus silpnumo akimirkų, dėl kurių norėsis viską mesti. Bet būtent tada yra didžiausia tikimybė, kad Jums pavyks – todėl turite disciplinuotai veikti.
4. Apsupkite save žiniomis ir žmonėmis
Apsupkite save žiniomis ir žmonėmis iš srities, kuria domitės ir kurioje norite tapti stiprus. Veskite socialiniuose tinkluose, tinklalaidžių platformose raktinius žodžius #HR #personalovaldymas #humanresources, #management, #vadovavimas, pan. ir susijunkite visame pasaulyje su žmonėmis, kurie šneka Jums įdomiomis temomis. Įsiveskite rutiną, kad kiekvieną dieną bent pusvalandį ar valandą skirtumėte save auginti ir įkvėpti.
Jei neturite laiko ieškoti ir norite visko vienoje vietoje – tiesiog junkitės prie HR klubo ir įsigiję metinę klubo narystę, gausite viską, ko reikia Jūsų augimui ir tobulėjimui vienoje vietoje.
5. Veikite
Gyvenimas darosi, o ne galvojasi. Aš personalo srityje esu jau 16+ metų ir pradėjau joje dirbti neturėdama nei patirties, nei išsilavinimo. Jei galiu aš, galite ir Jūs.
Su meile,
Giedrė Vaitiekūnaitė – Urbanovič
HR klubo įkūrėja ir kūrėja